piątek, 2 grudnia 2011

Zadbana młoda mama


Dziś trochę z innej beczki. Rozmawiałam ostatnio z moimi koleżankami, młodymi mamami o codzienności , o dzieciach o mężach i codziennych obowiązkach. Sama jestem mamą i wiem że nie łatwo jest pogodzić wszystko na raz , zwłaszcza kiedy pierwszy raz wchodzi się w etap wychowania dziecka. Przy całej codziennej bieganinie zapominamy jednak o sobie. Wszystkie zgodnie stwierdziły ,że nie mają czasu aby odetchnąć, pobyć samej ze sobą , nie mówiąc już o zadbaniu o siebie. Zgadzam się, że gdy na świat przychodzi nowy członek rodziny cały świat wywraca się do góry nogami , codzienne obowiązki , pranie, prasowanie , obiadki dla męża, opieka nad dzieckiem , nie przespane noce, płacz, zmęczenie.....STOP! A gdzie MY w tym wszystkim, gdzie czas na filiżankę ulubionej herbaty, gdzie 5 min na odpoczynek. Chciałam podpowiedzieć wszystkim mamą jak można połączyć przyjemne z pożytecznym , włączając dziecko do waszych codziennych rytuałów. Pamiętajcie, że kiedy Wy będziecie czuć się dobrze, będziecie zadowolone to wszystko zobaczycie w innych barwach i nagle dzień wyda się spokojny i przyjemny. Nie zapominajcie o zadbaniu o siebie, zawsze uczesane włosy bez kilometrowych odrostów, ładne ciuchy a nie rozciągnięte dresy i makijaż , który jest wisienką na torcie.
U mnie zawsze ten sam rytuał, w którym "bierze udział" moja córeczka(4 m-ce). Kiedy rano się budzi zawsze bierzemy ją do łózka, troszkę przytulanka jej gaworzenie i uśmiech sam pojawia się na twarzy. Nie ukrywam ,że jestem śpiochem i po nocnym wstawaniu chętnie pospałabym do 10:-), ale bardzo pomaga mi mój partner , któremu jestem bardzo wdzięczna za pomoc. Codziennie staram się ładnie wyglądać dla siebie i dla niego. Robiąc makijaż, wybierając ciuchy Amelka mi towarzyszy. Zabieram ją w leżaczku do łazienki , opowiadam co robię , pokazuję kosmetyki których używam i choć ona nic jeszcze nie rozumie, uśmiecha się gaworzy i bardzo jej się to podoba a mi ułatwia to codzienne funkcjonowanie. Uwierzcie ,że wszystko można połączyć, cieszcie się tym a same poczujecie różnicę , kiedy pomalujecie oczy, wskoczycie w ładne ciuchy, to poprawi nastrój na cały dzień.

Jeśli chodzi o ubiór, wybierajcie takie rzeczy , w których będziecie czuć się swobodnie ale zarazem atrakcyjnie np.rurki, top, lużny sweterek i ciekawa apaszka lub szal. Dla mam , które super czują się w spódnicach, dżinsowa ołówkowa do kolan,dzianinowa bluzeczka i modne rajstopy w ulubionym kolorze.
Nie zapominajcie też o mężu , partnerze, zaangażujcie go w codzienną pomoc. Jeśli pracuje do wieczora, niech poświęci chwilę przy kąpaniu maleństwa a Wy w tym czasie odpocznijcie , zróbcie maseczkę albo poczytajcie.
Pamiętajcie , pierwsze miesiące nie muszą być udręką a Wy nie musicie rezygnować z bycia piekną , nawet młode mamy mogą być seksowne i poczuć się kobieco , jeśli tylko będą chciały i odpowiednio się z organizują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz